تجهیزات آشپزخانه, اجاق گاز, سینک, هود

راهنمای خرید لوازم آشپزخانه که باید بدانید

لوازم آشپزخانه و تجهیزات آشپزخانه رامون

لوازم آشپزخانه

آشپزخانه رکن اصلی هر‌خانه ای به‌حساب می‌آید، از این رو شما باید با در نظر گرفتن لوازم آشپزخانه مناسب نسبت به مجهز کردن تجهیزات آشپزخانه خود اقدام کنید. ۳ عضو اصلی لوازم آشپزخانه را شامل هود، سینک و گاز می شوند که ما در ادامه به تحلیل و بررسی این ۳ عضو اصلی لوازم آشپزخانه خواهیم پرداخت.

اولین عضو از لوازم آشپزخانه که شما باید به آن بپردازید سینک مناسب برای آشپزخانه‌ی شماست.

سینک ظرفشویی در تجهیزات آشپزخانه

خرید و انتخاب یک سینک ظرفشویی مناسب برای تکمیل کردن لوازم آشپزخانه آنطور هم که به نظر میرسد تصمیم ساده ای نیست!
سینک ظرفشویی یکی از مهم ترین عضو هر لوازم آشپزخانه به حساب میاید و انتخاب صحیح آن نه تنها در شستشو و بهداشت خانه بلکه در دکوراسیون آشپزخانه نیز مهم است؛ به علاوه امروزه با ادغام فضای نشیمن و آشپزخانه، بعد از کابینت،انتخاب سینک مهمترین بخش لوازم آشپزخانه است که باید به کارایی و زیبایی آن دقت مضاعف داشت.
در ادامه به انواع سینک، مزایا، معایب و کارایی آنها خواهیم پرداخت.

انواع سینک ظرفشویی

سینکهای ظرفشویی از نظر نصب، طراحی و جنس در دسته بندی های مختلفی قرار میگیرند که باعث کامل شدن لوازم آشپزخانه شما میشود.

انواع سینک ظرفشویی از نظر نصب در تجهیزات آشپزخانه

سینک ظرفشویی روکار:

در این نوع لبه سینک روی پیشخوان قرار میگیرد و کاسه سینک با لبه نگه داشته میشود و سنگینی سینک روی لبه آن وارد میشود. سینک های روکار با دوام اند، نصب و تعویض آن آسان است وتنوع قابل توجهی دارند.

سینک ظرفشویی توکار :

سینک های توکار برخالف مدل روکار در اطراف خود لبه نداشته و با کمک گیرههای مخصوص در زیر پیشخوان نصب می گردد.
سینک های توکار فضای کمتری را به خود اختصاص می دهند، تمیز کردن آنها آسانتر است و از نظر زیبایی شناسی ظاهر زیبا تر و مدرنتری دارند.

انواع سینک ظرفشویی از نظر طراحی در تجهیزات آشپزخانه

سینک ظرفشویی تک لگن :

سینکهای تک لگن دارای یک کاسه بزرگ با عمق زیاد و فضای کافی برای شستشوست و فاقد قسمت بندی است. این نوع سینکها اکثراًدر آشپزخانه هایی با متراژ کم به کار برده می شوند.

سینک ظرفشویی دو لگن :

یکی از رایج ترین انواع سینکها؛ سینکهای دو لگن هستند. این نوع سینک با عمق و سا
ها عمدتا یز یکسان است که امکان انجام دو کار متفاوت را به ما میدهد و شستشو را برای ما آسانتر میکند.

سینک ظرفشویی گوشه ای :

این نوع سینکها در آشپزخانه هایی با متراژ کم و در گوشه پیشخوان نصب میشوند و باعث کمتر اشغال شدن فضا میشوند.

انواع سینک ظرفشویی از نظر جنس در تجهیزات آشپزخانه

سینکهای ظرفشویی استیل :

سینک های استیل یکی از پرطرفدارترین انواع سینکهای ظرفشویی هستند که با روکش و ضخامتهای متفاوت تولید میشوند و دارای وزنی سبک و دوام بالا هستند. تمیز کردن آنها آسان است و در برابر باکتری مقاوم اند. این سینکها قیمت پایین تری نسبت به انواع دیگر سینکهای ظرفشویی دارند.

سینک ظرفشویی مسی :

سینکهای مسی به دلیل داشتن زیبایی منحصر به فرد به دکوراسیون آشپزخانه سبک و حس متفاوتی میبخشد. طول عمر بالایی دارند و در برابر خوردگی نسبتا مقاوم اند، اما به مرور زمان درخشندگی خود را از دست میدهند. سینکهای مسی از جمله سینکهای گرانقیمت به حساب میاید.

سینک ظرفشویی چدنی :

سینکهای چدنی با عمر طولانی و دوام بالا شناخته می شود. به راحتی دچار ترک و فرورفتگی نخواهد شد و تعمیر آن آسان است. روکش این سینکها معمولا سفید است، اما میتوان طیف گستردهای از رنگها را برای مطابقت با دکوراسیون آشپزخانه در ساخت آن به کار برد. سینکهای چدنی از جمله سینکهای گرانقیمت به شمار می روند.

سینک ظرفشویی کامپوزیت(گرانیت) :

این نوع سینکها معمولا با ترکیب رزین های اکریلیک با مرانیت یا کوارتز. ساخته میشوند و این سینکها مقاومت بسیار بالایی دارند، رنگ و تنوع فراوانی دارند و در اشکال مختلفی چون منحنی و اریب تولید میشوند.

سینک ظرفشویی سرامیکی(خاکنسوز) :

سینک های سرامیکی در حرارت زیاد ساخته میشوند تا در برابر ضربه و خراش مقاوم باشند. سطح صاف آن مانع تجمع باکتریها شده و به راحتی تمیز میشوند. همچنین دارای وزنی سبک هستند و قیمت مناسبی دارند.

سینک ظرفشویی سنگی :

سنگ یکی دیگر از متلایرهایی ست که در ساخت انواع سینک از آن استفاده میشود. سنگ صابونی، سنگ مرمر و سنگ کورین از جمله سنگ هایی ست که در ساخت این نوع سینک ها استفاده میشود.
سینک های سنگی لک نمیشوند، در برابر خراش، گرما و حرارت مقاوماند و زیبایی منحصر به فردی دارند.

هنگام خرید سینک باید به چه امکاناتی توجه کرد؟

  • تعداد لگن
  • جنس بدنه
  • عمق لگن
  • قیمت

پیشنهاد

اگر در انتخاب سینک ظرفشویی سختگیر هستید و تمیز نگه داشتن سینک برایتان مهم است، سینک های استیل رامون گزینه مناسبی است. این سینک ها با ظاهر ساده و مدرنی که دارند با اکثر دکوراسیون های آشپزخانه به خوبی جور میشوند و جدا از کاربردی بودن جلوه بسیار زیبایی دارند.

اجاق گاز در تجهیزات آشپزخانه

[ux_image id=”1429″]

اجاق گاز یکی از مهمترین عضو هر لوازم آشپزخانه است و عضو جدا نشدنی تجهیزات آشپزخانه است، که حداقل یک بار در روز از آن استفاده میکنیم؛ پس باید پاسخگوی انتظارات ما نیز باشد.

در اینجا درباره تنوع اجاق گازها و کاربرد آنها خواهیم پرداخت.

اجزای تشکیل دهنده گاز در تجهیزات آشپزخانه

  • بدنه و عایق ها
  • شیرها و نازل ها
  • چند لایه و لوله های رابط
  • شمعک و مشعل ها
  • ولوم ها و شیرهای تنظیم حرارت
  • ترموکوپل و ترموستات

انواع اجاق گاز بر اساس نوع طراحی

اجاق گاز صفحه ای(توکار) :

اجاق گاز صفحه ای به صورت صفحه بر روی پیشخوان (کابینت) آشپزخانه نصب میشوند. این اجاق گازها جمع و جور هستند و به همین دلیل بهترین گزینه برای آشپزخانه های نقلی میباشد. از زیبایی زیادی برخوردار است و همچنین کارایی آن با کارایی انواع دیگر اجاق گاز ها برابری میکند.

اجاق گاز رومیزی :

هایتقریبا ۵ تا ۱۵ سانتی متر هستند که بر روی میز یا کابینت نصب می شود و به دلیل کوچکی اجاق گاز های رومیزی دارای پایه بودنشان قابل حمل اند و گزینه خوبی برای شرکت ها ومکانهای اداری هستند. این اجاق گاز ها کارایی و امکانات پایین تری نسبت به سایر گازها برخوردارند و قیمت پایینی دارند.

اجاق گاز مبله(ایستاده/فردار/کابینتی) :

این اجاق گازها یکی از متداول ترین نمونه های اجاق گاز هستند، سنگینی و جاگیر بودن اجاق گاز های مبله از جمله مسائلی است که انتخاب را برای ما سخت میکند. همچنین تنوع کمی دارند و اغلب ۴ تا ۵ شعله هستند. این نوع اجاق گازها قیمت بالاتری نسبت به دونوع قبلی دارند.

انواع اجاق گاز از نظر جنس بدنه

اجاق گازهای استیل :

اجاق گازهای استیل دارای ظاهری ساده هستند، از مقاومت بالایی برخوردارند و به راحتی تمیز میشوند و به دلیل ماهیت فلزی، مستعد خشپذیری است.

اجاق گاز شیشه ای :

جنس این نوع اجاق گازها از شیشه های نشکن است و ترکیبات پلیمر در آن باعث شده تا در برابر خش، ضربه و دمای بالا مقاومت زیادی داشته باشد. اجاق گازهای شیشه ای به دلیل ساده و مینیمال بودن ظاهرمنحصر به فرد، می تواند طرفداران خاص خودش را داشته باشد.

اجاق گاز های استیل شیشه ای :

این نوع اجاق گاز مشابه اجاق گاز شیشه ای ست با این تفاوت که در حاشیه آن از استیل استفاده شده است.

اجاق گازهای سرامیکی :

این نوع گازها، صفحه ای سرامیکی دارند که در برابر سایش، ضربه، حرارت، گرد و غبار چربی مقاوم است.

هنگام خرید اجاق گاز باید به چه امکاناتی توجه کرد؟

  • اندازه
  • تعداد شعله
  • ملایر و جنس
  • نحوه قرار گیری شعله
  • قیمت

پیشنهاد

اجاق گاز های صفحه ای رامون یکی از بهترین انتخاب هاست، زیرا نوع طراحی آن باعث شده علاوه بر زیبایی فوق العاده ایی که به آشپزخانه شما میبخشد، در فضای کم بهترین کارایی را برای شما به همراه داشته باشد.

هود در تجهیزات آشپزخانه

[ux_image id=”2024″]

این روزها استفاده از هود رواج یافته و یکی از لوازم آشپزخانه است، که پخت و پز را برای ما آسانتر و دلپذیر تر میکند.

مهمترین کاربرد هود، خارج کردن بو، دود، بخار، رطوبت و چربی های معلق در هوا از منزل است و باعث می شود آشپزخانه مدت زمان بیشتری تمیز بماند و به همین دلیل از رشد میکروب ها و قارچ ها جلوگیری میکند در این مقاله درباره هود انواع و کاربردهای آن خواهیم پرداخت.

اجزای تشکیل دهنده هود

  • بدنه
  • فیلتر
  • موتور
  • دودکش
  • پنل کنترل

انواع هود در تجهیزات آشپزخانه

هود توکار(مخفی) :

این هودها بالای گاز درست در زیر کابینت نصب شده و فضایی را اشغال نمیکند. بدنه آنها از استیل ساخته شده و از تنوع کمی برخوردارند این هودها مناسب آشپزخانه هایی به فضای کم هستند.

هود کابینتی :

این نوع هودها هم همانگونه که از نامشان پیداست در قسمت زیرین کابینت و بالای گاز نصب می شود و لوله دودکش از درون کابینت عبور میکند. هود زیرکابینتی یکی از رایجترین انواع هود هاست و دارای تنوع زیاد و هزینه کم می باشد.

هود تلسکوپی(کشویی) :

هود تلسکوپی یکی از مدل های هود زیر کابینتی ست و به طور مخفی زیر کابینت نصب میشود و قسمت موتور هود، داخل کابینت قرار میگیرد. این مدل هود دارای پنل متحرک هستند و هنگام استفاده می توان آن را به جلو کشید. این هودها فضای کمی را اشغال میکنند فیلترشان قابل شستشو ست و قیمت مناسبی دارند.

هود شومینه ای(دیواری) :

هودهای شومینهای ظاهری شبیه یک قیف برعکس شده دارند و بر روی سقف یا دیوار نصب میشوند. این هودها فضای بیشتری را اشغال میکنند و مناسب آشپزخانه های بزرگ است. قیمت مناسبی دارند و قدرت مکش آنها بالاست.

هود مورب(شیبدار) :

هودهای مورب بعد از نصب ، زاویه ۴۵ درجه با گاز ایجاد میکنند و ظاهری زیبا دارند و اغلب پرطرفدار هستند. بدنه این هود ها از شیشه است، فیلتر قابل تعویض دارند و مکش آنها بالاست.

هود جزیره ای :

هودهای جزیره ای مناسب دکوراسیون آشپزخانه هایی است که گاز در وسط آشپزخانه نصب شده و امکان نصب هود بر روی دیوار یا کابینت وجود ندارد. این هودها به گونه ای است که از سقف آویزان شده و دارای اشکال استوانه ای یا مکعبی هستند و ظاهری زیبا دارد و قیمت آن ها بالاست.

هنگام خرید هود باید به چه ویژگی هایی توجه کرد؟!

  •  ابعاد آشپزخانه
  • قدرت مکش هوا
  • نوع تهویه هود
  • قیمت

پیشنهاد

هود نه تنها در روند آشپزی به ما کمک می کند همچنین کامل کننده لوازم آشپزخانه بلکه در ظاهر و دکوراسون خانه نیز تاثیر گذار است. وبرای انتخاب هود مناسب میتوانید مقاله همه چیز درمورد چگونگی انتخاب هود مناسب برای آشپزخانه را مطالعه فرمایید.

هودهای آشپزخانه رامون نه تنها کیفیت مناسبی دارد و کار تهویه را به خوبی انجام می دهد ظاهر زیبا و خاص آن باعث شده مهم ترین عضو لوازم آشپزخانه مورد پسند خاص و عام قرار گیرد.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “راهنمای خرید لوازم آشپزخانه که باید بدانید

  1. تقی نوبری گفت:

    بسیار عالی ، تمام نکاتی که قبل از خرید لوازم آشپزخانه باید بدانید رو توضیح داده.
    ممنون

  2. نازنین امیدی گفت:

    بسیار عالی و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *